donderdag 13 oktober 2016

nummer 4, nummer 8 en nummer 15

Nee, dit is geen bestelling voor het Chinees afhaalrestaurant en ook geen playlist met muziek.
Het zijn antwoorden op vragen de 30dayblogchallenge, de challenge welke schromelijk door mij verwaarloosd is. Nummer 4 en 8 zijn verzoeknummers vanuit mijn trouwe schare volgers en nummer 15 is willekeurig gekozen.

04. Tv-programma waar ik aan mee zou willen doen
Vroeger leek het mij echt gaaf om mee te doen aan zoiets als Expeditie Robinson of Peking Expres. Inmiddels ken ik mezelf wat beter en lijkt het me geen leuk idee meer: mensen wegstemmen, bluffen, liegen en voortdurend in een groep bivakkeren zijn niet bepaald mijn kernkwaliteiten.
Het leek mij ook leuk om mee te doen aan Puberruil, ha, uren konden Lief en ik fantaseren over wat voor kind bij ons zou komen en vooral ook in wat voor soort gezin een van onze zonen zou moeten logeren dan. Inmiddels zijn de zonen geen puber meer, dus helaas....
Dan blijft over Het mooiste meisje van de klas. Alleen moet je hier volgens mij een dramatischer levensloop voor hebben meegemaakt dan de mijne, dus dat gaat hem ook niet worden.








08. Als ik de loterij win, dan ....
Niks denk ik, want ik speel echt nooit mee in een loterij. Ik heb mijn hele leven nog geen lot gekocht. Enige waar ik aan mee doe is de kras winter kalender in december, maar daar doe ik aan mee vanwege mijn chrush op adventskalenders.
Ik kan dus eventueel alleen meeliften op een financiële hoofdprijs als Lief een groot bedrag binnen hengelt. En dan wil ik wel een huis met tennisbaan en zwembad, of juist een etage met groot dakterras, een nieuwe auto helemaal alleen voor mij, geld aan onze zonen schenken zodat zij alle drie een eigen huis kunnen gaan kopen of een andere wens realiseerbaar maken, heel veel reizen maken, investeren of starten in iets waarin in geloof en  andere dierbaren een steuntje in de rug geven. 











15. Wat ik vroeger wilde worden
Brandweervrouw! Terwijl dat vroeger helemaal niet kon, het was uitsluitend een mannenberoep. Waarschijnlijk was dat ook de trigger want verder kan ik mij niet bedenken waarom ik dat wilde.
Daarna wilde ik iets kunstigs of creatief achtigs doen (ben ik niet gaan doen, vind ik nog wel eens jammer soms), vervolgens diëtiste (geen spijt van), toen verloskundige (dat was ik waarschijnlijk geworden als de opleidingseis niet een minimumleeftijd van 19jaar was geweest, ik was 17 en had geen idee wat ik dan die twee jaar moest doen).
En uiteindelijk koos ik voor de HBO-J(eugdwelzijnswerk), een opleiding waarin het mensen redden dan wel verzorgen in samenhang met creatief zijn toevalligerwijs mooi samen kwam.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten